Mamafulltime

Blog o życiu w Anglii. Pisany przez matkę trojga Małych Ludzi, prawdziwą koneserkę życia.

jaki to język?

Dodaj komentarz

Pytacie się w jakim języku mówimy. My rodzice rozmawiamy ze sobą po polsku i do naszych dzieci mówimy w tym samym języku. On Polak, ja Polka, wydaje się to nam dość naturalną sprawą. Do naszej córki w przedszkolu zwracają się   po angielsku. A nasza córka (lat 3) gada tak:

– Mamo nalej mi soczku do kubka, tego wiesz, pink one albo nie – lepiej do tego purple one.

– Jasiu zapamiętaj, najpierw jest caterpillar a dopiero później motyl.

– Mam ubrać sandały czy wellies?

– Cały dzień spędziłam dzisiaj z Zosią na gardenie.

– Szklanki są tu a plates tam.

…  nie pytajcie mnie jaki to język. Wytężam swoje wszystkie szare komórki, ale nie potrafię zgadnąć.

IMGP6450

IMGP6416

IMGP6421

PS. a propos główkowania. Jeśli macie ochotę na partyjkę szachów w Londynie to polecam Norfolk Square Gardens (tuż przy stacji London Paddington). Miejsce to odkryliśmy przy okazji naszej ostatniej wizyty w Londynie (oj, ciągnie nas do stolicy, ciągnie coraz bardziej).

 

Skomentuj

